{"id":4531,"date":"2018-06-05T08:42:55","date_gmt":"2018-06-05T08:42:55","guid":{"rendered":"\/nieuws\/waarom-social-media-tegenwoordig-zo-belangrijk-is-voor-voetballers\/"},"modified":"2018-06-05T08:42:55","modified_gmt":"2018-06-05T08:42:55","slug":"waarom-social-media-tegenwoordig-zo-belangrijk-is-voor-voetballers","status":"publish","type":"post","link":"\/nieuws\/waarom-social-media-tegenwoordig-zo-belangrijk-is-voor-voetballers\/","title":{"rendered":"Waarom social media tegenwoordig zo belangrijk is voor voetballers"},"content":{"rendered":"

De voetbalgeneratie van dit moment kan niet meer leven zonder een smartphone. Met name social media platformen als Instagram en Facebook zijn razend populair onder de jongeren en daarom wordt je\u00a0bijna gedwongen om mee te gaan in de hype. Maar waarom moet je als profvoetballer actief zijn op social media? Voordelen als profvoetballer<\/strong> Om sponsorcontracten binnen te slepen kijken veel bedrijven en merken tegenwoordig naar de populariteit van een voetballer op social media. Hoe meer volgers en fans je hebt, hoe sneller jij sponsorcontracten binnen sleept. Ook merken als Nike en adidas houden voetballers tegenwoordig nauwlettend\u00a0in de gaten op social media. Met name bij jonge talenten die nog zonder sponsorcontract zitten, wordt er veel gekeken naar de populariteit op Instagram en Facebook. Cristiano Ronaldo zou volgens de berichtgevingen zo'n \u20ac350.000,- per social media post vragen. Een behoorlijk bedrag. Dit is natuurlijk wel de meest extreme vorm van populariteit, maar het laat wel al zien dat er een behoorlijk markt voor is.