De voetbalgeneratie van dit moment kan niet meer leven zonder een smartphone. Met name social media platformen als Instagram en Facebook zijn razend populair onder de jongeren en daarom wordt je bijna gedwongen om mee te gaan in de hype. Maar waarom moet je als profvoetballer actief zijn op social media? Voordelen als profvoetballer Om sponsorcontracten binnen te slepen kijken veel bedrijven en merken tegenwoordig naar de populariteit van een voetballer op social media. Hoe meer volgers en fans je hebt, hoe sneller jij sponsorcontracten binnen sleept. Ook merken als Nike en adidas houden voetballers tegenwoordig nauwlettend in de gaten op social media. Met name bij jonge talenten die nog zonder sponsorcontract zitten, wordt er veel gekeken naar de populariteit op Instagram en Facebook. Cristiano Ronaldo zou volgens de berichtgevingen zo'n €350.000,- per social media post vragen. Een behoorlijk bedrag. Dit is natuurlijk wel de meest extreme vorm van populariteit, maar het laat wel al zien dat er een behoorlijk markt voor is. Je fans up-to-date houden Daarnaast is een goede social media pagina belangrijk om je fans up-to-date te houden van de ontwikkelingen in je persoonlijke leven. Fans waarderen het enorm wanneer je actief bent op social media en dit verdienen ze ook. Ze supporten je, motiveren je en zijn de reden waarom jij uiteindelijk een leuk salaris verdient bij je club. Probeer dus ook iets terug te geven aan de fans.


  Nog geen profiel op het grootste online voetbalnetwerk van Nederland? Meld je dan hieronder gratis aan als voetbalspeler of trainer op Voetballoopbaan.nl! 7CCBC8D4-8749-4555-A120-91A9F3C24D09